Σάββατο 25 Μαΐου 2013

H χαζογκόμενα

     
People they come together
People they fall apart

ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΔΕΙΧΝΕΙΣ όμορφη, αγέρωχη, μοιραία. Έτσι σε έμαθαν. Έτσι σε κατασκεύασαν οι έμποροι κι οι διαφημιστές τής σάπιας ύλης και της άυλης κατανάλωσης. Έτσι σε μετέτρεψαν από άνθρωπο γένους θηλυκού –αυτό το θεσπέσιο πλάσμα!– σε εμπόρευμα φτηνό ή πολυτελείας.

ΔΕ ΦΤΑΙΣ ΕΣΥ για αυτό. Αλλά ούτε έκανες κάτι για να αντισταθείς.

ΤΩΡΑ ΔΕ ΜΟΥ φτάνει που σε βλέπω εκεί έξω, αλλά βλέπω και το “προφίλ” σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όλο πόζες και πονηρά χαμόγελα και ρούχα και φρου-φρου κι αρώματα. Ώρες-ώρες, παίρνεις κι αυτό το ύφος εκδιδόμενης... 

ΜΑΤΑΙΟΠΟΝΕΙΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΣ ΤΗΝ εικόνα μιας τέλειας περσόνας-κούκλας που ούτε είσαι ούτε πρόκειται να γίνεις ποτέ. Γιατί, πολύ απλά, οι άνθρωποι δεν είναι τέλειοι. Ούτε εγώ είμαι τέλειος, ούτε εσύ είσαι τέλεια και, σε τελική ανάλυση, η τελειότητα βρίσκεται στην ατέλεια. Στη συνείδηση της ατέλειας. Πόσο υπέροχη, αλήθεια, είναι η ατέλεια άμα το καλοσκεφτεί κανείς.

ΣΤΑΜΑΤΑ, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, ΝΑ κάνεις ό,τι κάνεις. Σταμάτα να το παίζεις “γκόμενα” και “μαζόχα” και “βεντέτα”. Και σκέψου ότι η ομορφιά, η θηλυκότητα, η Γυναίκα πηγάζει από το μέσα προς τα έξω· όχι το αντίστροφο.

ΚΑΙ, ΕΠΙΣΗΣ, ΑΝ πάρω το θάρρος να σου πω ότι θέλω να σε συναντήσω, προτού με απορρίψεις πιστεύοντας ότι έκανες κάτι σπουδαίο, ξανασκέψου το. Κι αν νομίζεις ότι απλώς κι αφελώς και στρουθοκαμηλικώς [sic!] είμαι “σαν όλους τους άλλους”, τουλάχιστον δώσε μου μια ευκαιρία να σου αποδείξω ότι κάνεις λάθος. Ξέρεις, δεν είναι λάθος να κάνεις λάθη μερικές φορές. Όλοι κάνουμε λάθη.

ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΜΕΤΑ το λάθος τι γίνεται.

ΓΥΝΑΙΚΑ, ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕ ΜΕ ως Γυναίκα. Όχι σαν γκόμενα φτηνή ή πολυτελείας. Αν θέλεις να σου φερθώ θαρραλέα, ευγενικά κι αντρίκεια. Αλλά ακόμη κι αν δε το κάνεις, εγώ πάλι στα ίσια θα σου τα πω. Κι αν θες μετά στρουθοκαμηλίσου [sic!] για άλλη μια φορά. Το έργο το έχω ξαναδεί και, τώρα πια, δε τρελαίνομαι. Γι’ αυτό, λοιπόν, τη νύχτα πριν πας να κοιμηθείς κι ονειρευτείς κοίταξε τον εαυτό σου στον καθρέφτη, σκέψου και αναρωτήσου: Αυτή η χαζογκόμενα θέλω να είμαι;

ΚΑΙ ΣΟΥ ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΩ. Δε φταις εσύ για ό,τι γίνεσαι. Εγώ φταίω. Ο “Άντρας”. Η προσωποποίηση του “Άντρα”. Το σύμβολο του “Άντρα”. 

ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΝΕΙΣ κάτι για να αντισταθείς.
 
Μ.Μ.
    
      

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου